“Om vooruit te komen moet je weten wat je tegenhoudt.”

— Julian Stevense

Julian Stevense, een uitgesproken merk

Welkom op mijn website. Een website over het merk Julian Stevense. Een merk dat uitgesproken, eigenwijs en direct is. Een merk dat scherp en confronterend is wanneer nodig. Maar ook een merk dat enorm enthousiast, energiek en betrokken is. Een merk dat geen genoegen neemt met gewoon of goed, maar er altijd het maximale uit wil halen. Een merk dat zich daarbij door niets of niemand laat tegenhouden.

Dat is nu eenmaal wie ik ben en dat kan ik ook niet veranderen. Dat wil ik overigens ook helemaal niet veranderen. Want merken moeten in mijn ogen juist uitgesproken zijn. Spreekt mijn merk jou aan? Lees dan rustig verder en ontdek wat ik allemaal doe en hoe dat jou, jouw merk of organisatie vooruit kan helpen.

Brandgurus

Ruim 15 jaar geleden begon ik mijn eigen adviesbureau, gespecialiseerd in merkpositionering en organisatiepositionering. Een onafhankelijk adviesbureau dat opdrachtgevers vooruit helpt door te laten zien wat hen tegenhoudt. Een adviesbureau dat niet direct met oplossingen komt, maar eerst op zoek gaat naar het probleem dat vooruitgang in de weg staat. Door dit scherpe inzicht vervolgens te combineren met slimme oplossingen laat ik opdrachtgevers sneller hun doel bereiken.

 

Voorkeurspositie

Als positioneringsexpert focus ik mij volledig op de voorkeurspositie, de enige positie de telt. Voorkeur laat namelijk meer mensen, meer keer, meer in jouw merk of organisatie investeren waardoor je drie keer zo hard kunt groeien. Om voorkeur te realiseren heb ik, op basis van 25 jaar ervaring met complexe positioneringsvraagstukken, een eigen methodiek en bijbehorend stappenplan ontwikkeld. Een eenvoudig toepasbaar driestappenmodel dat ik niet alleen gebruik bij mijn dagelijkse werkzaamheden, maar ook als basis gebruik voor mijn colleges als kerndocent Strategische Positionering op Nyenrode Business Universiteit.

Julian Stevense, hoe, wat, waar

Docent

Kennis delen is iets dat ik, naast mijn werkzaamheden voor Brandgurus, al heel veel jaren en met veel enthousiasme doe. Dat begon al vroeg in mijn carrière toen ik les ging geven bij het SRM in de opleidingen NIMA-C en Marketingcommunicatie-C. Ondertussen ben ik alweer vele jaren Kerndocent Strategische Positionering op Nyenrode Business Universiteit, waar ik lesgeef in diverse executive opleidingen en gastdocent ben in het Executive Modulair MBA. Daarnaast ben ik gastdocent in het Executive Master programma op TIAS School for business & society.

 

Auteur

Ik schrijf regelmatig voor de vakbladen en heb in eigen beheer vier boekjes uitgebracht. Mijn laatste boekje, ‘Strategisch Denken voor Marketeers’, laat zien hoe je in 5 simpele stappen beter en blijvender je doel realiseert. Aangezien ik gespecialiseerd ben in merkpositionering en organisatiepositionering heb ik ook het boek ‘De perfecte positionering’ geschreven, uitgegeven door Boom Uitgevers. Ben je nieuwsgierig naar mijn beste artikelen over positioneringsstrategie? Deze vind je op mijn blog “Julian Stevense over positioneringsstrategie”.

Spreker

Vind je het leuk om mij eens te horen spreken over positioneringsstrategie, propositieontwikkeling of strategisch denken? Ik geef regelmatig keynotes over deze onderwerpen. Bijvoorbeeld op de CMO DAY van Adformatie waar ik ook diverse ronde tafels modereer. Of tijdens het CMO Diner of de B2B Experience van het NIMA. Maar ik spreek ook regelmatig voor organisaties op interne bijeenkomsten. Vol energie, lekker confronterend en met een hoop relevante inzichten die mensen direct vooruithelpen.